11. prosinca 2024.

COVER

cover.hr – sve što trebate vidjeti, znati i imati za dobar životni stil

Samo jedan od 20 muškaraca glača, a jedan od 10 pere podove isključivo ili češće od partnerice

Samo jedan od 20 muškaraca glača, a jedan od 10 pere podove isključivo ili češće od partnerice

Samo jedan od 20 muškaraca glača, a jedan od 10 pere podove isključivo ili češće od partnerice

U sklopu kampanje „Ravnopravnost je bolja za sve“, kojom IKEA obilježava Međunarodni dan žena, agencija Ipsos provela je istraživanje* o utjecaju pandemije i rada od kuće na podjelu kućanskih obveza. Rezultati istraživanja su pokazali da je 2/3 građana tijekom pandemije iskusilo rad od kuće, ali se za 70 % parova situacija oko podjele kućanskih obveza nije promijenila.

Tako teže kućanske poslove, kao što su pranje podova i kupaonice ili glačanje i dalje isključivo ili češće rade žene. Primjerice, 88 % žena i svega 5 % muškaraca tvrdi da glača isključivo ili češće u odnosu na partnera/icu. Neravnopravnost raste s dobi žena, pa tako mlađe žene kuhaju i glačaju manje u odnosu na starije.

Više od polovica muškaraca i tek 3 % žena tvrdi da njihov/a partner/ica radi više kod kuće jer je u tome vještija/i, a jedini kućanski posao u kojem ravnopravno sudjeluju žene i muškarci je kupovina namirnica.
S druge strane, istraživanje je pokazalo da muškarci isključivo ili češće od svojih partnerica mijenjaju žarulje, obavljaju sitne popravke kod kuće, kontaktiraju servisera ili, pak, iznose smeće. Tako, primjerice, 9 od 10 muškaraca i svega 1 od 10 žena tvrdi da mijenja žarulje češće ili isključivo u odnosu na partnera/partnericu. Pritom mlađi muškarci češće kuhaju i čiste od starijih.

„Tvrtki IKEA ravnopravnost je temeljno ljudsko pravo, a u Hrvatskoj četiri godine zaredom želimo doprinijeti većoj rodnoj ravnopravnosti na radnom mjestu, kod kuće i u društvu. Ove se godine bavimo podjelom kućanskih obveza uslijed pandemije i više vremena koje provodimo kod kuće. Naime, pokazuje se kako upravo zbog neravnopravnosti kod kuće – odnosno zbog više obveza koje žene kod kuće obavljaju – one nemaju jednaku priliku za napredak u karijeri. Istraživanjem koje smo proveli u Hrvatskoj želimo skrenuti pažnju na ovaj društveni problem, ali i potaknuti raspravu o ravnopravnosti kod kuće“, istaknuo je Nikolaos Migkianis, direktor tržišta IKEA Hrvatska.

Kako bi potaknula raspravu o ravnopravnosti, IKEA je u suradnji s Jennie Miller, stručnjakinjom za međuljudske odnose, osmislila društvenu igricu „Fifty Fifty“ koja je dostupna na Instagramu tvrtke IKEA Hrvatska. Igrica se igra u paru, nema pobjednika i poraženih, a cilj je skrenuti pozornost na – nerijetko zanemarenu – neravnopravnost kod kuće u podjeli kućanskih poslova.

IKEA stvara i ravnopravno radno okruženje uvođenjem programa za zaposlene, poput mjesec dana plaćenog dopusta za tate koji mogu provesti sa svojom bebom čim se njihove partnerice vrate na posao ili Mjeseca prilagodbe za roditelje koji mamama i tatama, nakon što se s dopusta vrate na posao, omogućava mjesec dana rada na pola radnog vremena, a plaćeni su kao da rade puno radno vrijeme.

Ova web stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Neki kolačići su nužni da bi stranica ispravno funkcionirala i bila dostupna, dok neki omogućavaju analiziranje posjećenosti i praćenje statistika o čitanosti sučelja. Također dijelimo kolačiće trećih strana poput oglašivačkih kuća, partnera za praćenje i analitiku posjećenosti, te društvenih medija. Nastavkom korištenja sučelja slažete se s tim. Više

Koristimo tvrtke za oglašavanje treće strane za posluživanje oglasa kada posjetite našu web lokaciju. Te tvrtke mogu koristiti podatke (koji ne uključuju Vaše ime, adresu, adresu e-pošte ili telefonski broj) o Vašim posjetima ovoj i drugim web lokacijama kako bi ponudili oglase o proizvodima i uslugama koje Vas zanimaju. Ako želite dodatne informacije o tom postupku te želite saznati što učiniti kako te informacije ne bi bile dostupne takvim tvrtkama, kliknite na Network Advertising Initiative i Google.hr/privacy.html. Korisnici mogu deaktivirati korištenje DART kolačića posjetom pravila o privatnosti Google oglasa i sadržajne mreže

Zatvori