Hrvatska tradicija prepuna je jedinstvenih narodnih motiva u čiju se izradu i ukrašavanje ulagalo jako puno vremena i ljubavi. Ta se odjeća nosila dugo, a potom se nasljeđivala te je s vremenom postajala puno više, imala je nemjerljivu emotivnu ali i materijalnu vrijednost. Upravo su ljepota i vještina, koje se kriju iza naše tradicije, privukli pažnju mlade dizajnerice Anamarije Filipović-Srhoj, čija je najnovija ženska kolekcija za zimu 2021, inspirirana živopisnim folklornim motivima iz hrvatske etnografske baštine te finom majstorskom izradom povijesnih odjevnih predmeta.
Brend FILIA stvara za žene od žena. Kroz svaku novu FILIA kolekciju dizajnerica nastoji proširiti količinu motiva koje proučava i koristi za samo ukrašavanje odjevnih predmeta. Predstavljajući materijale na takav način, želi publici približiti ljepote naše baštine. FILIA odjeća ne nastaje samo da bi se izrađivala i prodavala već kako bi se oni koji je nose, mogli upoznati i zainteresirati za našu kulturnu baštinu.
“Odjevni predmeti izrađeni su od ručno tkanog lana i ukrasa te zaista pričaju drugačiju priču od predmeta izrađenih u masovnoj proizvodnji. U cijeli je proces uloženo puno truda i ljubavi. Naš način izrade odjeće je dugotrajan ali vrlo kvalitetan te nam omogućuje da se svakom komadu u potpunosti posvetimo. Bilo bi mi jako drago kada bih uspjela barem malo oživjeti i modernizirati uporabu hrvatskih narodnih vezova, čipki i tkanja, a želja mi je i dalje razvijati održivi brend koji će izrađivati visoko kvalitetne dizajnerske odjevne predmete, obogaćene ručno rađenim ukrasima“, izjavila je Anamarija Filipović-Srhoj, dizajnerica i magistrica Kostimografije koja radi i kao kostimograf na kazališnim i filmskim projektima.
Dizajnerica se i ovaj put odlučila raditi samo sa prirodnim materijalima, a brojnim je detaljima poput čipki i vezova, pridala veliku važnost. Držeći se bezvremenskih principa koji ipak malo koketiraju sa trendovima, kolekcija predstavlja komade koji će dugo biti nosivi i koje će njihove vlasnice rado čuvati, dijeliti i nasljeđivati. Udobne haljine, košulje, topovi i hlače izrađeni su od ručno tkanog lana, pamuka, svilenog muslina i prave kože, a ukrašenih su ručno rađenim vezovima i čipkama čije je motive dizajnerica pronašla na ženskim narodnim nošnjama s područja Sunje, Moslavine i Podravine. Nešto složenijim a ipak pročišćenim linijama i krojevima, dizajnerica je nastojala naglasiti žensku ljepotu te posebnost hrvatskih narodnih motiva. Sve komade moguće je lako kombinirati u dnevnim i večernjim varijantama, a jednako tako i u privatnom te poslovnom ambijentu.
U naslovnoj ulozi najnovije kampanje pojavila se Pavla Predović, koja je stala ispred objektiva fotografa Marija Poje. Šminku i frizuru potpisuje Silvija Bradica, a kolekcija je upotpunjena nakitom Ayelen i Kragrlica.
VEZANO
Uspjeh kao inspiracija: Konferencija posvećena poduzetničkom rastu i slavljenju postignuća
40 posto Hrvata odgađa u svojim domovima zamjenu starih stvari novima
U vukovarskom Podunavlju pošumljeno 10.000 m2