Nove promotivne materijale kojima će autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina približiti stručnjacima diljem svijeta
-Cilj izdavanja najnovijih promotivnih materijala HGK jest učvrstiti poziciju Hrvatske na vinskoj karti svijeta-
-Vinska brošura i vinska karta široj će javnosti biti predstavljene na svjetskom sajmu vina PROWEIN u Düsseldorfu gdje će, među 7.000 vinara iz čitavog svijeta, uz podršku HGK, svoja vina predstaviti i 30-ak domaćih vinara-
-HGK predložila model za uspostavu krovne nacionalne organizacije za promociju vina unutar Komore, koja bi pod brandom Vina Croatia Vina Mosaica radila na međunarodnoj promociji hrvatskih vina-
S ciljem afirmiranja pozicije Hrvatske na svjetskoj vinskoj sceni, u srijedu je u vinskom baru Bornstein, najstarijoj vinoteci u Hrvatskoj, održano predstavljanje vinske brošure i vinske karte, najnovijih promotivnih materijala Hrvatske gospodarske komore.
Vinska brošura prvenstveno je namijenjena vinskim stručnjacima i znalcima te predstavlja autentičnost i kvalitetu hrvatskih vina kroz posebnosti podneblja i sortimenta, s naglaskom na autohtone sorte te najznačajnije tipove naše četiri vinske regije – Slavonije i Hrvatskog Podunavlja, središnje bregovitu Hrvatske, Istre i Kvarnera te Dalmacije. S druge strane, vinska karta više je namijenjena široj javnosti i svima koji uživaju u vrhunskoj kapljici te na jednostavniji način opisuje vinske regije, najznačajnije sorte grožđa i zaštićene oznake izvornosti vina te daje uvid u stvarne lokacije i rasprostranjenost vinograda u Hrvatskoj.
Najnoviji promotivni materijali izdani su na engleskom jeziku, a prvi će put biti dostupni javnosti na vodećem svjetskom sajmu vina PROWEIN u Düsseldorfu, od 15. do 17. svibnja 2022. godine, na kojemu će sudjelovati 7.000 vinara iz čitavog svijeta. Među najboljim svjetskim izlagačima bit će i 30-ak hrvatskih vinara koji će ondje, uz podršku HGK, svoje proizvode predstaviti kupcima, distributerima te predstavnicima renomiranih restorana i hotelskih lanaca.
Izdavanje vinske karte i vinske brošure potez je koji potvrđuje nastojanje HGK da i dalje bude nacionalni lider u promociji hrvatskih vina te ključni nositelj promotivnih aktivnosti na međunarodnim tržištima s ciljem afirmiranja Hrvatske kao vinske zemlje.
„Hrvatskoj je potreban snažan nacionalni marketing. Prošli tjedan smo regionalnim organizacijama vinara i vinogradara poslali prijedlog modela za uspostavu krovne nacionalne organizacije za promociju vina unutar HGK, koja bi pod brandom Vina Croatia Vina Mosaica radila na međunarodnoj promociji hrvatskih vina. Vjerujemo kako ćemo, zajedno s našim vinarima okupljenima u Udruženju vinarstva HGK i uz podršku Ministarstva poljoprivrede, vrlo skoro pronaći nova i inovativna rješenja kad je riječ o promicanju ove djelatnosti te nizati izvrsne rezultate“, istaknuo je potpredsjednik HGK prof. dr. sc. Dragan Kovačević.
Iako poznata diljem svijeta po vrhunskim vinima i autohtonim sortama, Hrvatska nije samodostatna u proizvodnji vina i veliki je uvoznik vina. Stupanj samodostatnosti iznosi 85 posto, dok je pokrivenost uvoza izvozom manja od 50 posto. Godišnje Hrvatska izvozi oko 5 milijuna, a uvozi oko 25 milijuna litara vina, uz generiranje vanjskotrgovinskog deficita od oko 15 milijuna eura. Još jedan od izazova jest i činjenica kako se površine pod vinogradima smanjuju – krajem prošle godine pod nasadima vinove loze bilo je 18.126 hektara.
„Hrvatska ima veliki potencijal u razvoju vinogradarstva i vinarstva. S obzirom na sve preduvjete koji postoje kako bismo zabljesnuli u ovom segmentu na svjetskoj sceni, ne možemo biti zadovoljni s činjenicom da se površine pod vinogradima smanjuju, a proizvodnja vina već nekoliko godina stagnira. Rješenje za unapređenje stanja u sektoru vinogradarstva i vinarstva jest u podizanju konkurentnosti, tehnološke razine proizvodnje, povećanju površina pod vinogradima i okrupnjavanju posjeda, ali i u povećanju proizvodnih kapaciteta kako bismo dosegnuli godišnju proizvodnju vina od sto milijuna litara godišnje. Također, očekujemo i snažniju podršku države kad je riječ o ulaganju u promociju hrvatskih vina diljem svijeta“, zaključio je Kovačević.
VEZANO
Cedevita pokrenula kampanju “Čizma puna optimizma” kojom podsjeća na prave vrijednosti blagdana
Evo koliko će Hrvata ove godine na skijanje
NIVEA i u Hrvatskoj pokreće misiju borbe protiv društvene izolacije i objavljuje rezultate globalnog istraživanja