Tanja Džido je savjetnica za osobni brending i Linkedin, vođena misijom osnaživanja žena u poslovnom svijetum. Nakon što se i sama u njemu suočila s velikim izazovima, pokrenula je prije 6 godina platformu Shhhefica, a godinu dana poslije i konferenciju The Art of Feminine Leadership, koja je prethodnih godina okupila preko 2000 liderica. Ovu godinu posvetila je novom edukacijskom programu Mission1000 kojim želi povećati vidljivost 1000 žena u poslovnom svijetu.
Što nam donosi program Mission1000 i kako će utjecati na vidljivost žena?
Program Mission1000 osmišljen je na temelju 6 godina individualnog rada s preko 100 žena na našem tržištu gdje sam uočila gotovo iste obrasce kao i unutarnje sabotere kod svake klijentice unatoč različitim karakterima, pozicijama i industrijama. Iste sabotere sam imala i sama na početku karijere gdje sam bila marljivo nevidljiva, radila po 12-14h dnevno, gomilala certifikate i edukacije i radila za minimalne iznose. S ulaskom u poduzetništvo sam shvatila da sam najveća prepreka na mom poslovnom putu – ja sama i moja nesklonost samopromociji. Danas isto vidim i kod jako puno iznimnih žena na našem tržištu koje unatoč velikim postignućima i dalje žive i rade u sjeni, u kojoj im izmiču brojne poslovne prilike i idu u ruke onih koji se usude biti vidljiviji.
Program Mission1000 će kroz 9 tjedana konkretnih znanja i resursa pokriti 3 ključna područja u kojima se žene najviše sabotiraju danas: osobni brending, LinkedIn i networking te na taj način izravno utjecati na povećanje vidljivosti žena.
Kako ste Vi prevladali Vaš nedostatak vidljivosti i nesklonost samopromociji?
Kada sam tek ušla u poduzetničke vode morala sam se suočiti s činjenicom da unatoč marljivom radu prethodnih godina moje ime ne postoji na tržištu. Tko je Tanja Džido? Google pokazuje nula rezultata. Godinama sam gradila tuđe brendove, a moja supermoć je bila nevidljivost, na radnom mjestu, sastancima i na networking događanjima. Odgajana sam tako da pustim da moj rad govori sam za sebe i da čekam da mi se temeljem njega otvaraju prilike. To je možda vrijedilo za prethodne generacije, ali na današnjem zasićenom tržištu, ako se ne usudimo promovirati sami sebe, sve najbolje prilike otići će u ruke onih koji se to usude. Shvatila sam da jedina osoba koja stoji na mom putu do uspjeha sam ja sama sebi. Upisala sam edukaciju iz područja osobnog brendinga i networkinga. Kako bih izbjegla zamku sakrivanja, odlučila sam na događanja ići sama i suočiti se s nelagodom. Ono što se dogodilo je da sam upravo tada, potpuno neplanirano, u redovima za kavu, upoznala najvrijednije kontakte koji su me podržali u poduzetničkim projektima te postali vrijedni stupovi mog poslovanja. Danas, ona ista Tanja koja je nekoć izbjegavala networking, živi i radi temeljem networkinga te kroz edukacije osnažuje druge da iskoriste njegove prednosti.
Imamo li osobni brend čak iako ga ne gradimo?
Itekako da. Svaka naša komunikacija i doticaj s vanjskim svijetom stvara naš brend, ali na način da nad njim nemamo nikakvu kontrolu i prepušteni smo na milost i nemilost tržišta i dobre volje ljudi s kojima smo u kontaktu. Uz dobru strategiju, osobni brending uzima u obzir naše najveće talente ali i osobne vrijednosti, čini ih vidljivim drugima da nas pravi ljudi i prilike mogu prepoznati. Osobni brending ne pokreće težnja da budemo poznati nego prepoznati u onome što istinski jesmo. Nikada ne želimo ciljati na sve ljude i sve prilike, nego samo one koji su usklađeni s nama samima. Na taj način dobivamo klijente koji rezoniraju s našim vrijednostima, suradnike koji posluju prema istim etičkim standardima i nove projekte na kojima možemo dati najveći doprinos. Osobni brend zapravo umjesto nas radi selekciju iskustava koja su usklađena s nama i istovremeno od nas odmiče ljude i prilike koji bi nam bespotrebno trošile vrijeme i energiju i dugoročno nam nanosili štetu. Najveća vrijednost osobnog brenda je ta da nam otvara nova vrata i prije nego što njih zakucamo te nas stavlja u bolju pregovaračku poziciju za sve što želimo ostvariti.
Što će polaznice dobiti po završetku programa Mission1000?
Po završetku programa polaznice će najprije biti svjesnije svoje vrijednosti na tržištu rada, otkriti zonu genijalnosti te moći argumentirano i asertivno prezentirati svoje talente i najveća postignuća, a potom dosta otvorenije i samopouzdanije pristupiti umrežavanju u različitim formalnim i neformalnim okruženjima, kao i na najvećoj poslovnoj društvenoj mreži, LinkedIn. U okviru programa naučit će kako izgraditi svoj profesionalni brend, optimizirati svoj LinkedIn profil i povećati svoju vidljivost u digitalnom poslovnom svijetu čak 22 puta te pristupiti novim prilikama na tržištu kroz umrežavanje. Očekuje ih 9 tjedana digitalnog programa, preko 8 različitih predavačica, liderica u svom području, a na završnici programa uživo, moći će primijeniti svoje nove vještine na business speed networkingu.
Što biste poručili ženama koje se još ne usude postati vidljive?
Najveći dio posla je suočiti se s odrazom u ogledalu i priznati sebi da nismo sretni, da možemo i zaslužujemo bolje od životarenja od ponedjeljka do petka i odbrojavanju dana do mirovine. Sve što želite od sebe i života, postoji i moguće je, ali samo ako skupite hrabrost i napravite skok u smjeru svojih snova. Ubrzo ćete shvatiti da ništa nije bilo tako strašno kao ostati zarobljeni na mjestu koje ste davno prerasli, umanjujući svoju vrijednost i ambicije. Zaslužujete sretan i uspješan život u skladu sa svojim talentima i najvećim potencijalima. Što to znači u konkretnim koracima? Zamislite najbolju verziju sebe kakva želite postati, opišite sve njene osobine, razradite njene svakodnevne navike i pogledajte koje vještine i znanja vam danas nedostaju da biste mogli postati ta osoba. Posegnite za tim znanjima, vještinama i navikama. Pronađite ljude u vašem okruženju koje žive životom kakvim vi želite, pitajte ih za savjet i pomoć. Transformirajte svoj identitet i tako ćete s vremenom otvoriti čak i najteža vrata.