11. studenoga 2024.

COVER

cover.hr – sve što trebate vidjeti, znati i imati za dobar životni stil

40 posto Hrvata odgađa u svojim domovima zamjenu starih stvari novima

Tvrtka VELUX je prvi puta provela istraživanje u Hrvatskoj o navikama potrošača – saznajte za što su Hrvati sentimentalno vezani.

Kad bi nas netko priupitao što nam je najdraža stvar u našem domu lista bi bila šarolika, jer u ljudskoj je naravi da se vežemo za predmete, koliko god se oni činili nevažni ili banalni. Na listi bi se tako sigurno pronašao najdraži naslonjač ili sofa koju ste pomno birali mjesecima, tepih koji ste naslijedili od bake, prastari lonac u kojem je nedjeljna juha uvijek najukusnija. Svatko od nas ima tu jednu stvar zbog koje je dom topliji. Prozori možda nisu nešto što će vam prvo pasti na pamet, ali ono što gledamo kroz njih sigurno jest. Dom nije samo ono što se nalazi u naša četiri zida, dom je i pogled koji se pruža s naših prozora. To može biti ona jedna stara trešnja u koju gledamo dok ispijamo jutarnju kavu i koja nas podsjeća na promjene godišnjih doba. Dom je i pogled na park gdje svako poslijepodne na klupici sjedi par u najboljim godinama koji nas podsjeća da ima nade ili stari krovni prozor gdje ste satima znali ležati kao dijete i gledati u zvijezde.

Naši prozori osim što nam pružaju pogled prema svijetu koji nas okružuje bitan su dio našeg doma kad je izolacija i ušteda energije u pitanju, stoga bi trebali biti predmeti koje ćemo lako zamijeniti kada za to dođe vrijeme. Tvrtka Velux Hrvatska tako je po prvi puta provela opširno nacionalno ispitivanje navika izmjene starih vrata i prozora u Hrvatskoj, a podaci koji su dobiveni govore nam mnogo. Za početak Hrvati su poprilično vezani uz stvari u svom domu, tako 40 % ispitanika odgađa zamjenu ili odbacivanje starih stvari. Najčešći razlog su financije 54 %, emocionalna vezanost za staro 36 % i želja da se iz dotrajalih stvari izvuče maksimum i da se iskoriste do kraja 33 %.

Kad su u pitanju vrata i prozori u našem domu većina ispitanika koristi postojeće proizvode dok se u potpunosti ne istroše jer smatraju da je rasipno kupovati novo dok su stari funkcionalni i to smatra čak 62 % ispitanika. Najčešći razlozi zamjene prozora su neispravan rad starih 24 % i želja za povećanjem uštede energije 24 %.

Upravo je ušteda energije vrlo važan razlog za zamjenom starih prozora novima, jer doslovno gledamo kako nam novci odlaze kroz prozor. Zamjenom starih vrata i prozora novima, zapravo štedimo. Svojstvo toplinske izolacije novog krovnog prozora (npr. 1,1 W/m2K) je do 3 puta bolje od onog krovnog prozora starog 20 godina (npr. 2,8 W/m2K)*. Ušteda energije u našem domu bi uistinu trebala biti prioritet, a s novim prozorima to je moguće. Kultura smo koja cijeni stare stvari i naučeni smo skromno iz njih izvući maksimu, ali treba razmišljati i o kvaliteti života, izolaciji našeg doma te uštedi energije koja kod zamjene starog za novo nije zanemariva. Naš dom je mjesto gdje se stvaraju najljepše uspomene, promjene su dio života, sjećanja ostaju pohranjena, a stvaraju se i nova, uz još ljepši i kvalitetniji “otvor” u svijet.

*Ako VELUX krovni prozor kupljen prije 2003. godine zamijenite novim VELUX Standard Plus krovnim prozorom, gubitak topline se smanjuje do 60 % (stari krovni prozor Uw = 2,8 W/m2K, novi Standard Plus krovni prozor Uw = 1,1 W/m2K).

Ova web stranica pohranjuje vaše kolačiće (cookies). Neki kolačići su nužni da bi stranica ispravno funkcionirala i bila dostupna, dok neki omogućavaju analiziranje posjećenosti i praćenje statistika o čitanosti sučelja. Također dijelimo kolačiće trećih strana poput oglašivačkih kuća, partnera za praćenje i analitiku posjećenosti, te društvenih medija. Nastavkom korištenja sučelja slažete se s tim. Više

Koristimo tvrtke za oglašavanje treće strane za posluživanje oglasa kada posjetite našu web lokaciju. Te tvrtke mogu koristiti podatke (koji ne uključuju Vaše ime, adresu, adresu e-pošte ili telefonski broj) o Vašim posjetima ovoj i drugim web lokacijama kako bi ponudili oglase o proizvodima i uslugama koje Vas zanimaju. Ako želite dodatne informacije o tom postupku te želite saznati što učiniti kako te informacije ne bi bile dostupne takvim tvrtkama, kliknite na Network Advertising Initiative i Google.hr/privacy.html. Korisnici mogu deaktivirati korištenje DART kolačića posjetom pravila o privatnosti Google oglasa i sadržajne mreže

Zatvori

 

Grupa Cover Magazin:

covermagazin.com | cover.hr | covermstyle.hr | mstil.com | tehton.com |

Dream Dictionary | Traumdeutung | COVER magazin | COVER |

 

UVJETI KORIŠTENJA | PRAVILA O PRIVATNOSTI | IMPRESSUM | KONTAKT | ARHIVA | ČITANOST